WYCIECZKA DO DOLINY KŁODZKIEJ I PRAGI

17.09.2018 · 09:46

W dniach 11-14.09.2018 r. odbyła się wycieczka uczestników WTZ wraz z kadrą do Doliny Kłodzkiej i Pragi.

Po przejeździe na miejsce zakwaterowaliśmy się w hotelu Agal w malowniczym Zieleńcu położonym w Górach Orlickich, nieopodal granicy polsko-czeskiej. W każdym dniu wycieczki na uczestników czekały liczne atrakcje. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od miejscowości  Kudowa-Zdrój, gdzie przewodnik oprowadził nas po parku zdrojowym. Z parku na piechotę udaliśmy się do pobliskiej wsi Czermna, gdzie znajduje się kaplica czaszek która zarówno na uczestnikach jak i kadrze wywarła wielkie wrażenie.  Drugą część dnia spędziliśmy bardziej aktywnie, w obrębie parku Narodowego Gór Stołowych. Rozpoczęliśmy  od przejścia przez labirynt o nazwie „Błędne Skały”. Następnie udaliśmy się na zdobycie  szczytu Szczelińca Wielkiego,  gdzie pokonaliśmy ok. 700 skalnych schodów by znaleźć się na wysokości 919 m.  n. p. m.  i podziwiać  przepiękną panoramę  Gór  Stołowych. Niestety nie wszyscy uczestnicy mogli zmierzyć się ze zdobyciem gór,  ci którym  stan zdrowia nie pozwolił na wyjście spędzili miło czas zwiedzając pobliski ryneczek ze straganami.  Po dniu pełnym wrażeń wróciliśmy do hotelu aby nabrać sił przed następnym celem wycieczki – Pragą, stolicą Czech.

W Pradze spędziliśmy cały dzień. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od królewskiej dzielnicy Hradczany gdzie zobaczyliśmy zmianę warty przy zamku królewskim.  Zwiedziliśmy także słynną katedrę Św. Wita – zarówno na zewnątrz jak i w środku. Po przerwie obiadowej udaliśmy się na most Karola oraz przeszliśmy przez  stare miasto i plac Św Wacława. Podczas zwiedzania Pragi  łącznie przeszliśmy 7 km, a przez cały ten  czas towarzyszył nam pan przewodnik który dzielił się z nami historią oraz ciekawostkami ze zwiedzanych miejsc i zabytków. Po powrocie do hotelu i kolacji, zmęczeni ale bogatsi o nowe doświadczenia spędziliśmy ostatnią noc na ziemi  kłodzkiej. Następnego dnia odbył się powrót do domów.

DSCF5195DSCF5202 DSCF5215

DSCF5261 DSCF5271 DSCF5305 DSCF5320 DSCF5338 DSCF5358 DSCF5363 DSCF5369 DSCF5440DSCF5416DSCF5426DSCF5438DSCF5459